Două zile de vis cu Vampiriţa Scorpian şi Goedin

gonzo
Însemnări din 18 mai 2008

Ne-am propus ca sambata si duminica asta sa avem un program comun, pe cat posibil, cu G. Si cred ca ne-a iesit. Ieri dimineata am fost in Herastrau. Pe Insula Copiilor. Ne-am dus cu masina pana aproape de ambasada Chinei si apoi am luat-o pe jos catre obiectiv (vreo 500 de metri). Caldura cat cuprinde. Intrarea a costat 20 de lei. Pretul e rezonabil, tinand cont de faptul ca, odata intrati, copiii se pot juca pe gratis la toate dracoveniile de acolo. Care, orice s-ar spune, nu sunt cine stie ce. Sunt niste chestii umflate cu aer, pe care te dai de-a dura. Dar exista si tineri care se ocupa de copii. Animatori care stiu mici jonglerii, canta si danseaza si au in repertoriu cateva jocuri pentru cei mici. Zona era foarte populata, iar G a fost incantat. Ca de obicei, nu a mancat nimic. Am mancat noi, cate patru mici de persoana. Cam cruzi, dupa gustul meu, dar coada era mare si lumea se grabea. Si foarte scumpi, asa cum se cuvine intr-o astfel de zona. Am vazut ca acolo pot fi organizate si mese festive aniversare, iar daca vremea e neprielnica, totul se poate muta la balon.
Seara, dupa ce am terminat treaba la serviciu, am mers la Muzeul Militar. De la ora 19, o serie de muzee au participat la o noapte a portilor deschise. La Muzeul Militar, l-am fotografiat pe G in parcul cu tehnica de lupta, am vizitat o hala unde erau aparate de zbor din toate epocile (avioane, elicoptere, nacele spatiale, parasute, echipamente de zbor, machete etc) si am urmarit un mini-spectacol de jonglerie, in aer liber. Artistii era copii ai strazii, de la o fundatie care se ocupa nu numai cu reinsertia sociala a unor astfel de victime ale societatii, dar si de aducerea zambetului pe chipurile copiilor bolnavi din spitale si din orfelinate. Noi am fi vrut sa vizitam si Muzeul Satului, pentru ca in programul zilei figura. Dar acolo ne-a asteptat o surpriza neplacuta. Muzeul se inchisese de la ora 20, in cel mai clasic stil romanesc. O multime de oameni, dezamagiti si frustrati, au fost nevoiti sa faca drumul inapoi spre case. Am cumparat floricele, cartofi prajiti si ceva sucuri, am mancat si ne-am adapat pe o banca si ne-am retras in Crangasiul nostru. Era si timpul, pentru ca noua (vorbesc de mine si de V) chiar ni se inchideau ochii de somn.
In dimineata asta, am fost si l-am luat pe Gonzi. Ne-am plimbat cu Gonzi si cu G prin parcul Crangasi. Trebuie sa recunosc ca Gonzi l-a acceptat foarte repede pe G si au facut o echipa grozava. Partea proasta a fost aceea ca, inca de la 10, era foarte cald. Dar ne-am asezat la umbra si ne-am odihnit. La 10.45 ne-am intors acasa, pentru ca G avea program prin oras cu taica-su. Noi ne-am asezat la masa, iar Gonzo a mancat de-a rupt. O pulpa si jumatate de pui si o limba de miel. Am lasat-o pe V sa-i dea de mancare. Nu a fost nicio problema. Gonzi ar mai fi mancat inca pe atat. Doar ca nu era cazul sa facem excese, dupa ce avusese ceva probleme cu stomacul vreme de cateva zile. A respirat cam agitat mult timp, dar pana la urma s-a linistit. S-a culcat cu noi in pat si, cand ne-am trezit, el dormea. In masina, atat la dus, cat si la intors, a functionat instalatia de aer conditionat. Asa ca baiatul nu a suferit mai deloc.
V m-a sunat chiar acum. Mi-a spus ca mi-a trimis problemele de matematica ale lui G. Cica sunt destul de complicate. Adica tocmai bune pentru mine. Genul asta de probleme sunt un fel de test de inteligenta. Mie imi plac. Asa ca abandonez insemnarile de aici si trec la treburi mai serioase. E cazul sa-mi antrenez si capacitatea de calcul, dar si pe aceea de a face rationamente matematice.