PICĂTURA DE OTRAVĂ: Plata pentru prezența în Piața Victoriei a crescut la 100 de lei pe oră


Mă urc într-un taxi de la Casa Presei. O cursă scurtă, în condițiile traficului lejer de sâmbătă după-amiază, până la magazinul Muzica de pe Calea Victoriei.

Șoferul e un tip la maximum 40 de ani. Trecem prin Piața Victoriei. Pe la ora 5, erau vreo 50 de manifestanți în centrul pieței, înconjurați de garduri metalice.
N-am ce face și îi spun că sunt tot mai puțini protestatari.
Taximetristul mă asigură că el e neutru. Nu ține cu nimeni. Toți sunt hoți. Dar Iohannis e din ăia care nu știu să piardă. Așa e cumnatul lui, care dă cu pietrele de pământ când pierde la remi. Ăștia sunt pătimași, zice omul. Măcar să accepte și ei rezultatul votului.
Ei, spun eu, bănuind câte ceva, oamenii protestează și ei. Aici, la Cotroceni, așa arată democrația.
Nu, domnule, eu n-am treabă cu nimeni. Dar ăia de la Cotroceni măcar sunt pensionari. Aici, în Piață, însă, distracția e pe bani. Ce bani, îl întreb. Păi 100 de lei pe oră. Vin, semnează în niște tabele și, la urmă, după patru ore, vin din nou la semnat și își iau banii. Sunt puștani, adaugă șoferul. Au și ei nevoie pentru una, alta. Patru ore de muncă și pe urmă distracția. Dar de unde știți? Păi chiar unul dintre ei mi-a zis. Se cherchelise și și-a dat drumul la gură. Dacă n-au joburi! Nu ei sunt de vină, concluzionează înțelept taximetristul, ci cei care bagă bani în chestia asta.
Nu știu câtor clienți le-a mai relatat taximetristul această poveste SF. Dar mi-e clar că propaganda televiziunilor arondate PSD face ravagii. Pentru foarte mulți români e de necrezut că, pe moca, ai putea manifesta împotriva corupției și a unui mod de guvernare netransparent. Două-trei vorbe meșteșugite la Antena 3 și Romania TV, niște „martori oculari” precum șoferul meu, care au văzut cum se dau banii, și manipularea-i gata.
Cel mai mare obstacol în calea demonstranților din Piața Victoriei nu e Guvernul Grindeanu, ci un popor dirijat și credul, înfometat și sărăcit tocmai de cei în apărarea cărora sare. Sărăcia și ignoranța sunt cele mai de temut arme ale PSD. Pe care trebuie să recunoaștem că liderii lor le mânuiesc cu iscusință.

Lasă un răspuns

