PICĂTURA DE OTRAVĂ: CUMINȚENIA PĂMÂNTULUI versus NEBUNIA GUVERNULUI


Mărturisesc că tot nu înțeleg de ce trebuie să cumpere statul lucrarea CUMINȚENIA PĂMÂNTULUI. Și mai ales prin această metodă ciudată în care statul român vine cu cinci milioane de euro, iar românii ar trebui să contribuie cu alte șase milioane. Cum s-a stabilit suma totală? De ce proporția nu este inversă? De când am descoperit că statul român este un bun gestionar și poate pune în valoare o operă de artă?

Argumentele pro sunt mai mult emoționale. Să fie a noastră, să ne bucurăm cu toții de ea, să demonstrăm că suntem români, să arătăm că ne iubim țara.
Dar unde este acum CUMINȚENIA PĂMÂNTULUI? Lucrarea brâncușiană este expusă la Muzeul Cotroceni și poate fi admirată de oricine. Este în proprietate privată. Dar, potrivit legii, nu poate fi scoasă din țară. Este o operă care face parte din patrimoniul național. Trebuie să fii nebun să o ții acasă, încuiată cu șapte lacăte. Evident că vei dori să faci un ban cu ea într-un muzeu. Mai ales că acolo se află în condiții sigure, cu o pază adecvată.
Și atunci de ce tot acest efort de a o cumpăra? Cu ce e mai interesantă CUMINȚENIA PĂMÂNTULUI, expusă la Cotroceni și deținută de o persoană privată, și aceeași lucrare, expusă la Cotroceni sau în altă parte, dar aflată în proprietatea statului? Nu suntem în plin absurd? Dacă Guvernul chiar are cinci milioane de euro disponibili, poate ar fi cazul să le dea o întrebuințare mai adecvată și nu să-i arunce pe ceva care oricum e sub ochii noștri și nu are cum să zboare de aici.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s