PICĂTURA DE OTRAVĂ: Sunt și ortodocși care nu dau doi bani pe rugăciunile rostite în biserică


La fiecare slujbă ortodoxă, ne rugăm cu toții pentru ducerea la bun sfârșit a lucrărilor la Catedrala Mântuirii Neamului. Dar și pentru ctitorii, binefăcătorii, miluitorii, ziditorii și lucrătorii acesteia.

Asta se întâmplă dimineața. După care, în orele după-amiezii, unii dintre noi, care se pretind creștini-ortodocși, se gândesc că n-ar fi rău să arunce la coș rugăciunile de dimineață și să participe la realizarea unui cântecel dubios, unde se constată că e cam mare Catedrala noastră, cu cele 12 lifturi, cu săli polivalente, cu parcare subterană și cu spații auxiliare. Tot bisericile mici, din lemn, de maximum 100 de metri pătrați, sunt de preferat.
Asta e situația! Cu astfel de creștini defilăm. Una zicem la biserică, atunci când ne rugăm, și alta facem când suntem de capul nostru.
Si dacă tot am ajuns aici, îi auzi pe câte unii, care tot ortodocși își zic, făcându-l ca la ușa cortului pe Patriarhul Daniel, capul Bisericii Ortodoxe Române, sau pe nenorociții de popi. Cică ei sunt credincioși, dar se roagă acasă, pentri că s-au săturat de lăcomia popilor. Păi cum să fii ortodox de capul tău, fără să respecți nimic din învățătura bisericii?

Mai jos aveți cele două rugăciuni care se rostesc la slujbe pentru Catedrala Mântuirii Neamului și textul piesei trupei Taxi.

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, în şedinţa de lucru din 19 mai 2011, a hotărât ca în întreaga Patriarhie să se facă rugăciuni pentru bunul mers al lucrărilor de înălţare a noii catedrale, pentru constructorii şi miluitorii ei, dar şi în vederea îndepărtării, prin harul lui Dumnezeu, a pericolelor şi ispitelor ce vin atunci când se realizează o astfel de lucrare măreaţă spre slava Bisericii lui Hristos.
Iată cum sună textul celor două rugăciuni, care se rostesc la fiecare Sfântă Liturghie:
„Pentru ca să binecuvânteze lucrările ce se săvârşesc la zidirea Catedralei Mântuirii Neamului întru slava lui Dumnezeu şi spre ocrotirea poporului român şi cu bună sporire să fie aduse la bun sfârşit, cu harul şi cu lucrarea Preasfântului Duh, Domnului să ne rugăm”.
„Încă ne rugăm pentru ctitorii, binefăcătorii şi miluitorii Catedralei Mântuirii Neamului şi pentru toţi ziditorii şi lucrătorii care se ostenesc cu înălţarea acesteia, pentru sănătatea, mântuirea şi ajutorul lor”.

Și acum să vedem care este textul piesei „Despre smerenie”, lansată de trupa Taxi și 33 de colaboratori.

„Azi noapte am avut un vis: Catedrala Mântuirii Neamului românesc era gata. Iar eu m-am dus la catedrală de dimineață să-l caut pe Dumnezeu. Nu l-am găsit. Sunt convins că era acolo, dar pur și simplu nu l-am găsit eu, deși l-am căutat până și-n sălile polivalente, și în cele 12 lifturi, și în parcarea subterană și în spațiile auxiliare. Nu l-am găsit, dar nu m-am mirat. Acolo totuși e o suprafață de 11 hectare. M-am dus în oraș să-l caut. Am ajuns în Centrul Vechi. M-am gândit că acolo e puțin probabil să-l găsesc (…) Și până la urmă l-am găsit într-o biserică din lemn. E una undeva pe un deal. L-am văzut de la intrare. N-a fost greu. Biserica are 100 de metri pătrați în total și cred că știu de ce l-am găsit aici: cred că Dumnezeu preferă lemnul, lemnul și spațiile mici.”

Lasă un răspuns

