Nicolae Paulescu: Camăta, frauda şi jurămîntul fals în Talmud


savatie baştovoi

Ca unul care mă trag din Adam, am fost atras întotdeauna de lucrurile interzise. Primul autor „interzis” (despre care am aflat de la tatăl meu pe cînd eram copil) a fost Nietzsche. În vremea liceului, am dat de o carte a lui Nietzsche în unul din anticariatele Iaşului. Următorii cîţiva ani mi i-am consacrat studierii acestui autor controversat. Nu credeam că astăzi mai există cărţi interzise. Dar am găsit una. E vorba de cartea savantului român Nicolae Paulescu (descoperitorul de fapt al insulinei), peste care cineva a tras o perdea nemeritată: Spitalul, Cahalul şi Francmasoneria. Am spicuit un fragment despre „patima de proprietate” în Talmud (termenul îi aparţine marelui fiziolog), care aş prefera să fie contrazis, nu interzis.

PS: Cartea a apărut în 1910 şi presupune un limbaj propriu acelei vremi (care sper să nu tulbure pudoarea politic corectă a cititorului modern). 

paulescu

Patima de proprietate

Talmudul hărăzeşte numai jidovilor întreg…

Vezi articol original 1.735 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

